Cvik Zajicek

Jak se rychle zbavit stresu a zlepšit myšlení

Někdy se dostaneme do situace, kdy máme pocit, že nic nestíháme, úkoly se hromadí, vše nám jde pomalu a hlava se jde rozskočit… Co s tím?

Lunární jóga nám nabízí více řešení. Jedním takovým rychlým cvikem může být Zajíček.

Hodí se spíš na doma, protože je dobré použít podložku na cvičení nebo deku či osušku.

Cvik Zajíček má mnoho skvělých účinků na naše tělo:

  • prokrví hlavu
  • tím zlepší myšlení
  • zbaví stresu a napětí v hlavě
  • je prevencí bolestí hlavy
  • léčí všechno, co je v hlavě – zlepšuje zrak i sluch, léčí rýmu i záněty dutin apod.
  • zároveň při správném provádění šetří páteř a nemá kontraindikace
  • působí dobře na krevní oběh a hormonální systém, zejména na epifýzu, hypofýzu, štítnou žlázu a vaječníky
  • prokrvuje pokožku obličeje a omlazuje ji
  • pánev je nahoře, takže může zbavovat křečí v břiše a pánvi
  • uleví bederní páteři a zlepší fungování pánevních orgánů
  • pokud provádíme dynamicky, dobře promasíruje břicho
  • tím zlepší trávení a harmonizuje hladiny ženských hormonů
  • posiluje paže, prsní svaly a břicho

Jak cvik provést:

Klekneme si na podložku, sedneme si na paty a předkloníme se. Položíme ruce a pak i hlavu na zem. Roztáhneme prsty od sebe a jakoby si umístíme palce do uší – pak hned položíme dlaně v této úrovni na zem. Tímto jsme si našli optimální vzdálenost pro dlaně.

Nyní se opřeme o dlaně a zvedneme zadek do výšky. Váha těla spočívá na kolenou a na dlaních. Hlava se jen velmi lehce dotýká země, abychom šetřili krční páteř.

V této poloze můžeme vydržet několik nádechů a výdechů, podle pocitů.

Cvik je možné provádět i v rytmu dechu.

Po skončení relaxujeme v poloze dítěte nebo ve srolovaném listu.

Cvik Zajicek

Pokud si u provádění cviku nejste jisti, je možné si přijít zacvičit ve Znojmě na některou z pravidelných hodin nebo vyhledat seminář, kde se cviky dobře naučíme.

Cvik zajíček patří mezi obrácené polohy, které se v józe nazývají královskými právě pro mimořádně dobrý vliv na tělo a mysl. V obrácené poloze se všeobecně doporučuje setrvat každý den asi 5 minut, pro dobré výsledky. Může to být ale klidně s pauzami na odpočinek.

V Lunární józe se vždy snažíme vybrat velmi účinnou variantu cviku, která je ale zároveň bezpečná a šetří klouby a páteř.

Přeji mnoho radosti s experimentováním!

Uložit

Martina Mangová
Pohyb mě vždy bavil a v mém životě jsem měla možnost odhalovat jeho léčivé aspekty. Díky tomu mám doktorát za sportu a jsem zakladatelkou Lunární jógy a Hormonální jógy v ČR. Pohybem jsem se naučila udržovat záda bez bolestí, získávat chybějící energii, udržovat se po fyzické i psychické stránce v pohodě. Specializuji se na problematiku neplodnosti a na hormonální systém. Nyní své vědomosti předávám na mých kurzech Lunární a Hormonální jógy. Bližší informace naleznete zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.